Bio

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                                                                                                       Français

Aswad est la traduction du mot "Noir" en Arabe.
Le noir symbolise l'infini, dans lequel l'esprit se perd à la recherche de son véritable but.Il symbolise l'éternel, la puissante nuit baignée d'énergie dont nous avons besoin pour développer notre Spiritualité.
La spiritualité est le point de base dans la danse d'Aswad, il explore toutes les manières d'atteindre un état de "communion" avec lui même; Des danses Sufi Naqchbandi ou Mevlevi, du Bharatanatyam de l'Inde du sud ou du Kathak de l'Inde du Nord, il évolue parmi les diverses définitions et imageries relatives à la spiritualité dans la danse.
D'autres points importants font parties de sa danse, l’Esthétique, le Conte, le Partage... C'est dans les danses traditionnelles d'Afrique du Nord, le théâtre et la danse dite "exotique" de 1890 à 1920, ou dans l'ATS (American Tribal Style) qu'Aswad puise son énergie pour permettre à son moi intérieur d'exprimer, de tordre, d'élever et de colorer ses sentiments.
Ses idées se retrouvent dans ses costumes, des mélanges d'Inde et de Perse, d'Extrême Orient et d'Afrique du Nord en passant par divers "courants" comme le Médiéval Fantastique ou encore le Steampunk, mouvement très présent dans l'imaginaire d'Aswad.


                                                                                                       English

Aswad is the literal translation of the word “black” in Arabic.
Black representing the infinite space in which the spirit can loose itself in hopes of finding it’s true purpose. A symbolism that represents the eternal- that endless night bathed in energy, which is essential in developing a true sense of spirituality.
This “spirituality” is the basis on which Aswad’s dance style is founded upon. It explores the methods by which he can reach that point of communion with himself.
From Sufi dances to The Bharatanatyam from Southern India as well as The Kathak from Northern India, Aswad evolves between many different definitions and images relative to the spirituality of dance. Other important points of his dance style include an individual esthetic- the art of storytelling and of sharing his art with the public.
It is in the traditional dance styles of North Africa, the theatre, and the exotic dances from 1890-1920 that Aswad expresses his innermost feelings. He uses these philosophies of movement to shape, color, and render his art in a unique way.
Aswad’s signature costumes are inspired from a mix of Indian and Persian references as well as those of the Extreme Orient and North Africa. In passing through different stylistic currents he also inspires himself from medieval recreation as well as the Steampunk movement.

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